زگيل تناسلی

دکتر مونا کوچک پور
جمعه، 16 مهر 1400
زگيل تناسلی

سوالی كه هر روز تعداد زيادی از بيماران مطب از دکتر مونا کوچک پور می پرسند و ذهن خيلی ها رو مشغول كرده، این است که آیا زگيل تناسلی همسرم به معنای خيانت او به منه؟ و اما جواب دکتر مونا کوچکپور؛ ممكنه همسرتون مدت ها قبل ويروس وارد بدنش شده باشه و اكنون خودش رو به صورت ضايعه نشان داده یا اخيرا تعدادی مقاله از انتقال ويروس از طريق تماس با سطوح گزارش كرده اند.

در ادامه این مقاله از سایت دکتر مونا کوچک پور (متخصص زنان و زایمان در رشت) به بررسی بیماری زگیل تناسلی خواهیم پرداخت.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یک بیماری عفونی است که از ویروس DNA دار به نام HPV یا پاپیلومای انسانی به وجود می آید. زگیل تناسلی بافتی نرم و برجسته دارد و روی اندام تناسلی ظاهر می شود. عموما گفته می شود که زگیل تناسلی از طریق رابطه جنسی انتقال پیدا می کند اما به تازگی مقاله هایی مرتبط با انتقال ویروس از طریق تماس با سطوح هم گزارش شده است.

پیشنهاد مطالعه: مشاوره متخصص زنان چه زمانی لازم است؟

علائم زگیل تناسلی

از انتقال ویروس اچ پی وی تا بروز علائم آن، تقریبا چندین هفته تا چندین ماه زمان لازم است و باید بگوییم که همیشه علائم آن با چشم غیر مسلح قابل دید نیست. اما درکل نشانه های آن عبارت اند از زگیل هایی برجسته به شکل گل کلم، خرش، درد و سوزش می باشد.

راهی برای تشخيص ویروس زگیل تناسلی نهفته وجود دارد؟

بله؛ تست پاپ اسمير و بررسی ژنوتيپ اچ پی وی در زنان و تست بررسی نمونه پيشابراه و ژنوتيپ اچ پی وی در مردان برای تشخیص ویروس زگیل تناسلی نهفته مناسب است.

روش های درمان زگیل تناسلی

• لیزر
  • لیپ
  • الکتروکوتو
  • کرایو تراپی
  • درمان دارویی

کلام آخر

درکل مباحث مربوط به زگیل تناسلی بسیار پیچیده است؛ به بانوان پیشنهاد می کنیم که حتما به صورت دوره ای تست پاپ اسمیر را نزد بهترین دکتر زنان در رشت یا سایر شهر ها انجام دهند تا درصورت وجود مشکل، سریع تر شروع به درمان کنند!

در انتها بابت همراهی تان تشکر می کنیم. در صورت وجود سوال یا ابهامی درباره زگیل تناسلی می توانید از بخش نظرات با دکتر مونا کوچک پور متخصص زنان و زایمان رشت در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشند.

دیدگاه شما