باقی ماندن جفت در رحم بعد از سقط جنین {علائم + درمان}

دکتر مونا کوچک پور
یک شنبه، 02 مرداد
باقی ماندن جفت در رحم بعد از سقط جنین {علائم + درمان}

یکی از مهمترین مواردی که بعد از سقط جنین باید پیگیرش باشید، این است که مطمئن شوید جفت، تماما همراه با تعلقاتش از رحم خارج شده باشد. اگر سریعا متوجه باقی ماندن جفت در رحمتان بعد از سق نشوید و برای درمان اقدام نکنید، برایتان مشکلات بدی را به همراه خواهد داشت؛ به همین دلیل دکتر مونا کوچک پور (دکتر زنان و زایمان رشت) تصمیم گرفتند این وبلاگ را آماده کرده و اطلاعات شما را درباره دلایل، علائم و درمان بقایا بعد از سقط جنین آشنا کنند.

دلایل باقی ماندن جفت در رحم بعد از سقط

باقی ماندن جفت و بقایای حاملگی بعد از سقط، به ۳ دلیل کلی ممکن است که رخ بدهد؛ آتونی رحم، چسبندگی جفت و نازک بودن بند ناف!

حالا بیایید هر یک از این علائم را با هم بررسی کنیم. دلیل اول آتونی رحم است؛ این یعنی انقباضاتی که برای خروج جفت و متعلقاتش لازم است، با شدت کمی رخ می دهد و به همین دلیل همه اجزا خارج نمی شوند. دومین دلیلی که میتواند سبب باقی ماندن جفت بعد از سقط شود، چسبندگی جفت است که باعث محکم چسبیدن جفت در دوران بارداری به بخشی از رحم می شود. سومین دلیل هم نازک بودن بند ناف است که با کوچک ترین کشیدن ماما پاره می شود و درنتیجه جفت در رحم باقی می ماند.

علائم باقی ماندن جفت در رحم بعد از سقط

باقی ماندن جفت در رحم بعد از سقط جنین، نشانه ها و علائمی دارد که حتما باید جدی گرفته شوند؛ از جمله مهمترین نشانه های این اتفاق عبارت اند از:

1. تب شدید
  2. درد های شکمی
  3. خونریزی طولانی مدت
  4. ترشحات بد بو و غلیظ از واژن

روش درمان ماندن بقایا بعد از سقط جنین

در صورتی که بعد از سقط جنین، مشکلات بالا را داشتید، حتما به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید! دکتر احتمالا در ابتدا با انجام سونوگرافی، میزان مواد باقی مانده در رحم را مشخص می کند و سپس با توجه به مقدار آن و شرایط بیمار، روش درمانی مناسبی را انتخاب می کند. از جمله راهکارهایی که باعث خروج باقی مانده جفت در رحم بعد از سقط می شود، عبارت اند از فشار با دست و هدایت بقایا به سمت واژن، مصرف داروهای فشار برای خروج طبیعی بقایا، جراحی دهانه رحم برای مکش مواد باقی مانده!

در انتها تاکید می کنیم که برای خروج بقایا بعد از سقط جنین، حتما زیر نظر یک متخصص اقدام فرمایید!

در صورت تمایل به گرفتن مشاوره و نوبت از دکتر مونا کوچک پور، از طریق لینک زیر اقدام فرمایید.

نوبت دهی آنلاین

برچسب